آغاز‌به‌کار اولین طرح شبکه اجتماعی دختران انقلاب در مشهد فرصت‌های مترویی نگاهی کوتاه به رمان «سرخی بعد از سحرگه» | گمشده‌های زندگی رمزگشایی از کلیدواژه‌ای به‌نام «چهل‌خانه» باید در کابینه دولت جدید از زنان توانمند استفاده شود بانوان و مادران ما، پیشران شرکت در انتخاب هستند پیامدهای بلوغ زودرس؛ از ابتلا به سرطان سینه تا بیماری‌های قلبی آسیب شناسی تجربه مادری در خانواده ایرانی «سفیران مهر» از بانوان تازه‌مسلمان‌شده روایت می‌کند صعود سه‌پله‌ای هندبال دختران ایران بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟
سرخط خبرها
جای خالی خراسانی‌ها تیم ملی کوراش بانوان در روز نایب‌قهرمانی آسیا

جای خالی خراسانی‌ها تیم ملی کوراش بانوان در روز نایب‌قهرمانی آسیا

  • کد خبر: ۲۳۲۸۸۴
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
در غیاب ملی‌پوشان خراسانی، تیم‌ملی کوراش بانوان ایران با کسب دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های آسیایی تهران دست یافت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛  این روز‌ها تهران میزبان سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیاست و ورزشکاران کشور‌های مختلف آسیا در سالن ۱۲هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی به میدان می‌روند. رقابت‌های این دوره با مسابقات بخش بانوان آغاز شد که در پایان رقابت‌های بانوان، ملی‌پوشان ایران دو طلا، سه نقره و سه برنز به‌دست آوردند و در بخش تیمی به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند. ازبکستان با سه مدال طلا و چهار نقره قهرمان آسیا شد و چین‌تایپه با دو طلا و سه برنز روی سکوی سومی ایستاد. 

غیبت کوراش‌کاران خراسانی در قهرمانی آسیا

حدود دو ماه پیش مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی در زاهدان برگزار شد و خراسان‌رضوی فقط در پنج وزن ورزشکار مدعی کسب مدال داشت. قهرمان همیشگی استان یعنی کیمیا آزموده و دارنده مدال برنز آسیایی که همیشه مدال طلا برای تیم استان کسب می‌کرد، در این دوره حضور نداشت. آزموده در لحظه آخر به‌دلیل آسیب‌دیدگی از اعزام بازماند و همین آسیب‌دیدگی باعث غیبت او در قهرمانی آسیا شد.

تیم بانوان خراسان‌رضوی در آن دوره دو نقره و یک برنز کسب کرد. فریبا عاقل در وزن ۶۳ کیلوگرم به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید. نسرین رحمانی در ۵۷ کیلوگرم نیز یک نقره دیگر برای تیم استان کسب کرد و زهرا سکاکی در وزن ۵۲ کیلوگرم به مدال برنز و عنوان سومی رسید، اما هیچ‌کدام در ترکیب نهایی تیم‌ملی جای نگرفتند. 

فینال‌های دشوار برای بانوان

بتول پاکروح هدایت تیم‌ملی بانوان را برعهده داشت و شاگردانش در فینال‌ها نتوانستند حریف ورزشکاران ازبکستانی شوند. در وزن ۴۸کیلوگرم فائزه ابراهیمی از ایران در کنار هوی تینگ هسو از چین‌تایپه به مقام سوم مشترک رسید. در این وزن ورزشکار ترکمنستان قهرمان شد و سیمران از هند به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۵۲کیلوگرم آرزو سلیمی، ملی‌پوش کشورمان، با شکست در فینال به مدال نقره بسنده کرد. در وزن ۵۷کیلوگرم طاهره آذرپیوند در فینال به مصاف ایبوداکخون آگوجونووا از ازبکستان رفت و با برتری در این دیدار، مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داد.
در وزن ۶۳کیلوگرم که مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شد، پردیس عیدی‌وندی با دو برد و دو باخت و همراه با مانپریت رانی از هند به مدال برنز مشترک دست یافت.

در وزن ۷۰کیلوگرم ریحانه گیلانی، ملی‌پوش کشورمان، در دیدار نهایی با شکست مقابل کوراش‌کار ازبکستانی به مدال نقره رسید. در وزن ۷۸کیلوگرم صبا کرمعلی در کنار سابینا کادیرووا از ترکمنستان به مدال برنز دست یافت. در این وزن یی‌ین چائو از چین‌تایپه قهرمان شد. در وزن ۸۷کیلوگرم نیز هانیه وحدانی در رده دوم ایستاد و پوکیزاخون کمولدینووا از ازبکستان به مدال طلا دست یافت. در وزن ۸۷+فاطمه برمکی، ملی‌پوش ایران، با کسب سه پیروزی به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. در این وزن یولدوز موخامادیووا از ازبکستان به مدال نقره رسید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.